Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

WEMBULA

perjantai 9. lokakuuta 2015

Vihdoin palat loksahtavat kohdilleen

Tiedättekö fiiliksen, kun useamman vuoden pähkäilyn ja ihmettelemisen jälkeen tajuaa vihdoin olevansa oikealla alalla? Minä olen useampia vuosia taistellut tietämättömyyden kanssa siitä, mikä minusta tulisi isona. Koko kolmen ja puolen vuoden sairaanhoitajaopintojeni ajan olen ollut epävarma ammattini suhteen, Afrikan matkaa lukuunottamatta. Afrikassa tiesin, että tämä on elämäntehtäväni, mutta Suomeen palattuani minut valtasi taas epätoivo ammatinvalintani suhteen. Harjoittelupaikoissa on ollut paljon ilkeitä hoitajia, jotka eivät ole tehneet työtä potilaslähtöisesti ja hoitajia, jotka jatkuvasti puhuvat toisista selän takana paskaa. Minun on hyvin vaikea hyväksyä sitä ja se on varmasti ollutkin suurin syy, miksi ammatti ei ole tuntunut omalta.

Tämä viimeinen harjoittelupaikkani on kuitenkin kääntänyt fiilikseni ihan päälaelleen. Harjoittelupaikan hoitajat ovat kaikki todella mukavia ja potilaita oikeasti kunnioitetaan ja tehdään työtä potilaiden tarpeista lähtien. Tämä on ensimmäinen paikka, johon menisin mielelläni itsekin potilaaksi. Vahinko vain, ettei minulla taida olla tarvetta mennä leikkaukseen. Mielelläni olisin mennyt heidän hoidettavaksi. Minun ei tarvitsisi varoa sanomisiani ja voisin olla oma itseni. Ei tarvitsisi jännittää, mitäköhän paskaa hoitajat minusta kahvihuoneessa juoruavat. Potilaana tuntisin oloni turvalliseksi ja välitetyksi. On hyvin vaikea kuvailla fiilistä, mikä tämä viimeinen harjoittelupaikka on minussa herättänyt. Olen kuin uusi ihminen. Tunnen olevani oikealla alalla ja minulla on oikeasti motivaatiota tehdä tätä työtä valmistumiseni jälkeen. Odotan enemmän kuin innolla työelämään pääsemistä!

Blogin kirjoittelemiseen on nyt ollut hyvin vähän aikaa, kun teen tällä hetkellä kahta työtä päällekäin. Harjoittelussa olen iltapäivään asti, josta olen usein suoraan lähtenyt töihin. Kymppitonnin lainan ottaminen vähän niin kuin pakottaa tekemään urakalla töitä. Illalla vielä on ollut treenit päälle ja lopputentteihin lukemista. Tämän kaiken lisäksi olen yrittänyt valmistautua englanninkielitestiin, joka on vuorossa seuraavana Australian hakuprosessissani. Bloginikin muuttaa pian uuteen osoitteeseen. www.rantapallo.fi/wildestdreams


Mahtavaa viikonloppua kaikille! Dance your ass off! 

2 kommenttia:

12. lokakuuta 2015 klo 10.39 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Miksi blogi muuttaa? O.o

 
23. lokakuuta 2015 klo 23.07 , Blogger Unknown kirjoitti...

En ole koskaan pitänyt tämän hetkisestä blogini nimestä ja haluan sen vaihtaa. Ajattelin, että samalla voisin vaihtaa blogialustaa, kun tulen jatkossa asumaan ulkomailla ja näin ollen kirjoittamaan myös ulkomailla tapahtuvista asioista. Isoksi teemaksi siis tulee reissaaminen. :)

 

Lähetä kommentti

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

<< Etusivu