Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

WEMBULA

maanantai 8. syyskuuta 2014

Lapsen suusta kuulee totuuden!

Minun työni on ihan parasta! Vaikka saisin tehdä jo oman alan töitä, haluan mieluummin hoitaa lapsia. On ihanaa olla antamassa lapsille mukavia muistoja heidän lapsuudestaan!

Kesken ruokailun:
2v: "Mä meen tonne sängylle makaamaan."
Venla: "Miks? Sullahan on vielä ruokakin ihan kesken."
2v: "Että mun sormi parantuu."
Venla: "Mikä sun sormeen tuli?"
2v: "Sähköisku."

4v: "Kuka tulee hakemaan päiväkodintädin päiväkodista?"

4v: "Käytätkö sä meikkiä?"
Venla: "Kyllä mä käytän vähän meikkiä."
4v: "Mun äitin ei tarvii käyttää meikkiä kun sillä on niin keltaset hampaat."

Yksi-vuotias leikkimässä pikkuisten leikkieläinten kanssa, kunnes otti linnun käteen:
1v: "Vittu."
Venla: "Onko se lintu?"
1v: "Vittu."
Venla: "Lintu."
1v: "Vittu."
Venla: "Hienosti sanottu. Lintu."

4v: "Hyi haisee. Multa pääsi puuppa. Se on kivaa."

3v: "Mulla on vielä pieni pippeli. Isillä on nääääääääääin (näyttää käsillä) iso pippeli."

Nä on ihan parhaita ja piristää huonoimmankin päivän:
"Venla sä oot tosi kiva."
"Voitko sä olla mun toinen äiti?"
"Voitko tulla taas huomenna?"
"Oli tosi kiva kun sä olit tänään meidän kanssa."

Ravintolassa syömässä. Kaksi-vuotias huomaa lautasellaan kärpäsen:
2v: "MUN LAUTASELLA ON KAAPANEN! NAPATKAA SE KAAPANEN! NAPPAA KAAPANEN!"

3v: "Ootko sä hoidossa vai koulussa?"

Kaksivuotias piirsi tussilla 5kk pikkusiskonsa otsaan kauniisti sanottuna naisen sukupuolielimen. Siinä olikin pesemistä ja äidille selittämistä.

Pahimpia tapauksia ovat ne, kun lapsella on joku todella harvinainen nimi eikä nimestä päätellen ole hajuakaan onko lapsi tyttö vai poika. Joskus lasten ulkonäöstäkään ei vaan varmaksi pysty sanomaan onko kyseessä poika vai tyttö. Minulle on muutaman kerran käynyt niin, että olen mielestäni ollut täysin varma lapsen sukupuolesta, mutta muutaman tunnin leikkisession jälkeen vaippaa menossa vaihtamaan leukani on loksahtanut auki ja minut on täyttänyt suuri hämmennys. Sehän onkin POIKA/TYTTÖ! Siis eri sukupuolen edustaja, mitä olin kuvitellut. Siinä vaiheessa kyllä hymyilyttää. Onneksi pienet taaperot eivät ole niin välittäneet kauhistuneesta ilmeestäni. Huvittuneiden ilmeiden välttämiseksi olen oppinut, että aina kun kurkkaan ensimmäistä kertaa lapsen vaippaan pitää olla varautunut lapsen sukupuolen vaihdokseen.

Tunnisteet: , , ,

0 kommenttia:

Lähetä kommentti

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

<< Etusivu