Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

WEMBULA

keskiviikko 11. maaliskuuta 2015

Jokainen saa ainakin kerran elämässä

Jokainen saa ainakin kerran elämässä... nimittäin parkkisakon! But of course there is always that one lucky bastard... Minulla on ajokortti ollut kohta jo viisi vuotta enkä kertaakaan tänä aikana ole mitään sakkoa saanut. Onhan sitä tullut useampiakin kertoja ajettua melkein ojaan ja tehtyä muita rikkeitä, mutta yhtään sakkoa en ole koko viiden vuoden aikana saanut. Hui tuon pyyhinkin samantien pois mielestäni. Miten kahdeksantoistavuotis-synttäreistäni on jo niin kauan aikaa. Tässähän iskee oikein kunnon ikäkriisi päälle, kun ei vielä vauvaakaan näy mailla eikä halmeilla. Olen kaksikymmentä olen kaksikymmentä olen kaksikymmentä olen kaksikymmentä olen kaksikymmentä ja elokuussa täytän kaksikymmentä. Noin! Heti tuli parempi fiilis.

Ikäkriisistä parkkipirkkoihin. Parkkeerasin auton Tyksin vieressä olevalle kuuvuorenkadulle, johon olen ainakin kahdesti aikaisemmin pysäköinyt auton. Olen ollut eräässä perheessä tässä lähistöllä töissä ja perheen äiti on sanonut, että tähän voi jättää auton. Nyt kuitenkin kävi köpelösti. Parkkipirkko oli käynyt kylässä ja todennut autoni olevan väärin parkissa. Mielessäni kävi kokeilla ystäväni taktiikkaa. Hän on saanut useita parkkisakkoja, mutta ei ole kertaakaan sakkoa joutunut maksamaan. Hän on etsinyt saman kadun varrelta auton, jota epäilee vanhuksen tai jonkun hitaamman puoleisen ajavan. Sitten hän on muina miehinä vaihtanut sakkolapun omistajaa laittamalla sakon toisen auton ikkunaan. Kaikki eivät ymmärrä tarkistaa, kenelle sakkolappu on kirjoitettu. Ihmiset vain haluavat päästä laskusta ja ketutuksesta nopeasti eroon. He ovat tyytyväisiä saadessaan sen pois alta eivätkä ala tarkemmin sakkolapun rekisterinumeroa tarkistamaan. Sekunnin sadasosan tätä sakkolapun omistajan vaihtoa harkitsin, mutta valitettavasti omatuntoni ei sallinut minun sitä tehdä.

Sakkolapun nähtyäni tarkistin heti siinä lukevan rekisterinumeron, jotta en sortuisi maksamaan kenenkään toisen sakkoa. Rekisterinumero oli oikea, mutta en voinut käsittää mistä syystä olin sakon saanut. Kävin tien päässä tarkistamassa oliko siellä jotain kieltomerkkiä. Suojatietä ei ollut lähimaillakaan ja autoni oli parkkeerattuna kauniisti aivan tien reunaan. Kotiin tultuani ruodimme pikkuveljieni kanssa sakkomysteeriä vielä pitkän tovin, kunnes selvisi sakon syy. Olin parkkeeraanut suoraan risteykseen, joka sakkolapussakin nähtävästi lukee hahah. En ole ennen tajunnut, että sellainenkin sääntö pysäköimisessä on. Siinä on kyllä moni muukin saanut sakon. Oli meinaan peräkanassa aikamoinen pötkö autoja. Tampereellakin olen aika usein pysäköinyt kämpän vieressä oleviin risteyksiin, jossa taukoamatta käy Parkki-Liisoja, enkä ole silti kertaakaan saanut sakkoa. Tuli vähän kalliiksi sunnuntain Tampereen reissu. Sen siitä saa, kun ei ole ollut korvat höröllä autokoulun teoriatunneilla.


Hyvää loppuviikkoa kaikille! Älkää saako sakkoja!

Tunnisteet: , ,

0 kommenttia:

Lähetä kommentti

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

<< Etusivu