Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

WEMBULA

maanantai 3. elokuuta 2015

Minun työpäiväni Australiassa

Työpäiväni alkaa kahdeksalta aamulla, jolloin herään ja menen syömään aamupalaa. Tyttö on yleensä silloin jo hereillä ja syömässä omaa aamupalaansa (lue: heittämässä ruokaa lattialle). Äidin lähdettyä töihin katsomme tunnin piirrettyjä samalla, kun tyttö juo tuttipullosta maitoa. Maito maistuu hänelle hyvin!


Yhdeksän jälkeen lähdemme ulkokerhoon tai jonnekin muualle sosialisoimaan tai seikkailemaan. Olemme käyneet mm. vesipuistossa, nähtävyyksissä, rannalla, leikkipuistoissa, puistoissa tai ystävieni luona. Olen tutustunut muutamaan paikalliseen lastenhoitajaan, joiden kanssa välillä pidämme yhteisiä leikkihetkiä lastemme kanssa ulkona. Yleensä minulla on auto käytössä, joten voimme lähteä pidemmänkin matkan päähän. Tykkään myös käydä juoksemassa työpäivieni aikana. Perheellä on lenkkeilyyn tarkoitetut vaunut ja koira pystyykin vetämään vaunuja suhteellisen hyvin, joten minä pystyn keskittymään pelkkään juoksemiseen. Välillä on myös kiva mennä rannalle ja päästää koirat vapaaksi. He tykkäävät uida meressä.


Kotiin palaamme, kun näyttää, että tyttö alkaa väsyä. Yleensä se on yhdentoista ja kahdentoista välillä. Annan tytölle vielä tuttipullosta maitoa ennen, kun hän menee omaan sänkyynsä päiväunille. Tyttö nukkuu yleensä kolme tuntia, jonka aikana minä teen milloin mitäkin. Välillä menen ulos ottamaan aurinkoa ja uimaan. Toisinaan taas otan itseäni niskasta kiinni ja menen kirjoittamaan opinnäytetyötä. Joskus saatan vain lötsähtää sohvalle ja ottaa pienet päiväunet minun karvaisen prinssini kanssa.


Tyttö herää yleensä kahden ja kolmen välillä, jolloin syömme yhdessä lounaan. Yleensä puolet tytön lounaasta päätyy lattialle, jolloin alkaakin kunnon siivousurakka. Ruokailuun menee noin puoli tuntia, jonka jälkeen menemme yleensä omaan uima-altaaseen uimaan. Työpäivän ollessa pidempi, saatamme lähteä rannalle tai jonnekin julkiselle uima-altaalle uimaan. Kerran viikossa käymme viereisessä kaupassa tekemässä viikon ruokaostokset. Ruokaa tulee ostettua niin paljon, että otamme ostoskärryt aina kotiin asti mukaan. Australiassa kulkee kerran viikossa "ostoskärry-auto", joka noukkii ostoskärryt ihmisten pihoilta takaisin kauppaan.


Työpäivieni pituudet vaihtelevat päivittäin. Molemmilla työnantajillani vaihtelevat päivien pituudet, joten pyrimme kaikki olemaan joustavia keskenämme. Joskus työpäiväni saattaa loppua jo kolmelta, toisinaan taas kuudelta. Työtunteja viikossa kertyy kuitenkin yleensä noin 40. Tytön isä on töissä armeijassa pomona, joten hän pystyy vaikuttamaan paljon työpäiviinsä. Olenkin aina saanut toivomani muutokset työtunteihini, jos olen jotain halunnut.


Työpäivieni jälkeen lähden yleensä jonkun kaverin luokse tai menen keskustaan hengaamaan. Viime viikot olen kuitenkin ollut lähinnä pelkästään Aaronin kanssa. Työnantajani tykkäävät kokata, joten ruoka tulee yleensä suoraan pöytään. Olen tarjoutunut laittamaan vuorostani ruokaa, mutta he aina tykkäävät itse kokata. Eivät vissiin luota minun kokkaustaitoihini hahah. Välillä iltaisin ollessani kotona olen tarjoutunut kylvettämään tytön ja antanut vanhemmille näin omaa aikaa. Minusta se on ihan reilua, kun työmääräni on kuitenkin äärimmäisen pieni.


Mä niin rakastan tota pikkuista palleroa! En edes pysty kuvittelemaan, miten suurta rakkaus on omaa lastaan kohtaan, kun hoitolastaankin pystyy jo rakastamaan ihan ylipaljon. 

Tunnisteet: , , , , ,

0 kommenttia:

Lähetä kommentti

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

<< Etusivu